Gdzie szukać klientów usług fryzjerskich?

Oceń ten artykuł

“Bez klientów prowadzenie interesów to żaden interes.” Patricia B. Seybold

Odpowiedź na pytanie gdzie szukać klientów usług fryzjerskich pozornie jest bardzo łatwa, bo w zasadzie każdy, może zostać klientem gabinetu fryzjerskiego. No tak, tylko, dlaczego przed moim gabinetem nie stoi od rana długa kolejka klientów?
Gdzie szukać nowych klientów i jakie są najlepsze sposoby na pozyskiwanie klientów? Wbrew pozorom wcale nie trzeba ich daleko szukać.

W najbliższym sąsiedztwie gabinetu jest najwięcej klientów, którzy odwiedzają salony fryzjerskie

  • Przechodnie. Każdego dnia przechodzą obok gabinetu lub przejeżdżają samochodem w drodze do pracy czy do szkoły. Dlatego bardzo ważne jest to, jak gabinet wygląda z zewnątrz i czym przyciąga do siebie.
  • Sąsiedzi. Mieszkańcy domów i pracownicy pracujący w bliskim sąsiedztwie, do których trzeba sprecyzować specjalną ofertę np. na dzień otwarcia…
  • Kobiety z dziećmi na pobliskim placu zabaw
  • Młodzież szkolna z pobliskiej szkoły

Znajdź styl swojego gabinetu, zadbaj, aby był widoczny z daleka, a zobaczysz ilu z tych klientów zaczynie zaglądać do Ciebie, choćby z ciekawości.

Proś o polecenia

gdzie szukać klientów usług fryzjerskichKażdy Twój znajomy, każdy zadowolony klient, każda ładna, dobrze dobrana fryzura przyciągają do Ciebie nowych klientów. Można wzmocnić to przyciąganie poprzez stworzenie własnego programu lojalnościowego. Może to być:

  • karta stałego klienta
  • gotowy, zewnętrzny program lojalnościowy, który będzie oferował klientom korzyści nie tylko Twojego Salonu
  • przywileje za polecanie klientów
  • e-mailing, budowanie listy klientów i informowanie ich o trendach mody, promocjach w gabinecie… Koniecznie przy tej okazji należy zasugerować w każdym mailu, żeby klienci dzielili się ciekawymi informacjami ze swoimi znajomymi

Korzystaj z serwisów zakupów grupowych

groupon we fryzjerstwieKorzystanie z serwisów zakupów grupowych i podobne usługi przyciągają klientów, jednak to głównie klienci polujący na niskie ceny. Raczej nie będą zainteresowani droższymi usługami i trudno będzie utrzymać ich lojalność. Warto korzystać z serwisów zakupowych tylko pod warunkiem, że bardzo dokładnie skalkulujemy koszt zabiegu promocyjnego.

Zadbaj o stronę Internetową lub załóż bloga

ruda śląska salon fryzjerskiStrona internetowa sama w sobie nie jest źródłem klientów. Jest jednak potwierdzeniem wartości oferowanych usług i może pomóc w podjęciu decyzji o skorzystaniu z usług Salonu Fryzjerskiego. Warto, więc mieć stronę z dobrymi zdjęciami wnętrza, ciekawych fryzur, poradami dotyczącymi pielęgnacji włosów. Koniecznie należy na stronie umieścić kontakt i mapkę. Dobrze, gdy możemy na stronie internetowej pochwalić się swoimi dyplomami i nagrodami. Można na stronie pokazywać też aktualne promocje i zapraszać do zapisania się na listę mailingową. Podobną funkcję może spełnić prowadzenie branżowego bloga.

Mapy Internetowe i katalogi firm wskazują drogę do Twojego Salonu

Nie wolno zapomnieć o umieszczeniu Salonu na mapach internetowych i w katalogach firm, aby klienci szukający naszego Salonu lub po prostu jego lokalizacji mogli ją łatwo namierzyć.

Zamów Wizytówki

Należy mieć je zawsze przy sobie i rozdawać przy każdej okazji. Na wizytówce nie może zabraknąć, poza kontaktem i adresem strony internetowej, zachęty do odwiedzenia Salonu. Chodzi tu o coś, co go wyróżnia.

Reklamuj się na Facebooku

facebook we fryzjerstwieTo ostatnio dobre miejsce na zdobywanie nowych klientów, ponieważ daje możliwość przeprowadzenia kampanii reklamowej do dokładnie wyselekcjonowanej grupy klientów, np. z konkretnego miasta. Trzeba jednak pamiętać, że prowadzenie firmowego profilu na FB wymaga stałej aktywności i umieszczenia wielu ciekawych materiałów. Może to być trudne do pogodzenia z pracą w Salonie.

Sprawdź prasę lokalną

fryzjerstwo i prasa lokalnaPrasa lokalna nie ma wielu czytelników, ale to są Ci, którzy są blisko. Lokalna gazetka to idealne miejsce na zaprezentowanie usług fryzjera. Przy tym reklama w prasie lokalnej nie jest droga, można załatwić barter lub wynegocjować dodatkowy artykuł redakcyjny.

Poszukaj firm współpracujących

Warto nawiązywać kontakty z firmami w najbliższym otoczeniu, które mają swoich klientów a oferuję inne usługi, czy produkty. Np. pobliskie biuro rachunkowe, turystyczne, ubezpieczeniowe… Wzajemnie „podsyłanie” sobie klientów będzie korzystne dla obu stron.

Tagi:

Komentarzy: 3

  1. Aga Dergacz Odpowiedz

    Przywileje za polecanie klientów to świetny pomysł. Wystarczy kilku stałym klientom zaproponować darmową usługę za przyciągnięcie np. 3 klientów (oczywiście zniżka dla tych nowych klientów też pomoże). Praktykuję to już od jakiegoś czasu.

  2. Studio Modnej Fryzury w Lublinie Odpowiedz

    Dzięki za dobry artykuł, znaleźliśmy w nim kilka rzeczy, z których na pewno niedługo skorzystamy ;) Od siebie możemy dodać, że warto współpracować z większymi markami kosmetyków, czasami robią większe promocje na usługi dla salonów fryzjerskich, przez co klientom można zaproponować zniżki ;)

  3. wyglad.pl Odpowiedz

    Witam,

    Chcielibyśmy serdecznie zaprosić wszystkich fryzjerów zainteresowanych zwiększeniem liczby klientów do rejestracji w naszym serwisie wyglad.pl
    Każdy fryzjer może za darmo stworzyć swoją wizytówkę i zbierać opinie zadowolonych klientów.
    W niedalekiej przyszłości dojdzie możliwość rezerwacji wizyt online.

    Pozdrawiamy

    wyglad.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


sześć − 1 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

:)


Zaloguj lub Zarejestruj

Nigdy nie publikujemy postów na Twoim profilu Facebook/Google+.
Logowanie oznacza akceptację Regulaminu.