Klienci salonu fryzjerskiego, kiedy do nas wracają?

Klienci salonu fryzjerskiego, kiedy do nas wracają? 4.50/5 (90.00%) liczba głosów: 2

Dlaczego klienci salonu fryzjerskiego nie wracają?

Wydawanie pieniędzy na reklamę po to, żeby klient przyszedł tylko raz to jeden z większych błędów, jaki może zrobić właściciel salonu. Dlaczego? Najczęstsze powody dla któych klienci salonu fryzjerskiego nie wracają do nas to na ogół:

  • Nie są zadowoleni z wykonanej usługi.
  • Nie zauważyli różnicy między usługą w naszym gabinecie a innymi usługami.
  • Nie otrzymali zaproszenia na kolejną wizytę.

Niezadowolony klient opowie o tym 8 do 16 osobom. Wtedy pieniądze wydane na reklamę, która przyciągnęła tego klienta zadziałają jak antyreklama.
Podstawą lojalności klientów salonu fryzjerskiego jest zapewnienie perfekcyjnej usługi i perfekcyjnej obsługi za pierwszym razem i za każdym następnym.
Wtedy każdy zadowolony klient podzieli się swoją radością ze (statystycznie) 2 osobami, bo o lojalności klientów możemy mówić wtedy, gdy pojawiają się pozytywne emocje. Jak utrzymać te emocje, które powstały podczas pierwszej wizyty w salonie fryzjerskim?

Bądź w dobrym, stałym kontakcie

klienci salonu fryzjerskiegoPoproś klienta o kontakt oferując mu za to jakąś wartość w postaci dodatkowych usług, założenia karty klienta, w której będę zapisane wszystkie usługi, żeby można było przy kolejnej wizycie wrócić do informacji np.: jaka odżywka czy farba była nakładana na włosy. Możesz przeprowadzić podczas pierwszej wizyty bezpłatną diagnozę włosów, która zostanie zapisana w tej karcie. Zwykle fryzjer robi taką diagnozę przed każdym zabiegiem, tylko rzadko o tym mówi klientowi. Możesz klientom wysyłać pocztą specjalnie przygotowane ulotki, rodzaj swojego biuletynu informacyjnego. To jednak jest dość kosztowne, więc takie rozwiązanie mogą stosować duże salony fryzjerskie, czy sieci salonów. Tańszą i łatwiejszą w przygotowaniu metodą będzie newsletter wysyłany mailem. Poza tym nie każdy klient podczas pierwszej wizyty będzie chciał podać adres i telefon, a mail poda chętniej. Utrzymując kontakt traktuj swoich klientów jak dobrych znajomych:

  • Pamiętaj o urodzinach, imieninach i świętach
  • Informuj o rabatach i ofertach specjalnych
  • Edukuj – podziel się swoją wiedzą, doradź, poleć coś fajnego, pokaż swoją firmę od innej strony
  • Zaangażuj – poproś o opinię, udział w krótkiej ankiecie. Klient, który będzie miał możliwość wyrażenia swojego zdania i włączenia się do rozmowy będzie automatycznie bardziej lojalny
  • Zaangażowanie warto nagrodzić
  • Zapisz w kartotece parę słów o kliencie

Traktuj klienta indywidualnie

klient salonu fryzjerskiegoPostaraj się zapamiętać preferencje klienta, informacje, jakich udzielił o sobie podczas wizyty. Zwykle podczas wykonywania zabiegów fryzjerskich klienci są bardzo rozmowni. Może warto, więc zapisać w karcie klienta, że ma syna za granicą, albo, że jedzie na urlop do Egiptu. Gdy przyjdzie następnym razem, będzie mile zaskoczony, gdy nie tylko przypomnimy, jaki zabieg był robiony, ale też zapytamy jak udał się urlop, czy też, co słychać u syna.

Proponuj nowe usługi

Klienci salonu fryzjerskiego, którzy kupują jedną usługę powinni od razu otrzymać propozycję zakupu kolejnej usługi. Nie chodzi o to, żeby od razu ją kupili, ale o to, żeby przekazać profesjonalną poradę. Fakt, że profesjonalista wybrał dla klienta indywidualnie dopasowaną propozycję wzbudza lojalność i zobowiązanie. Innym pomysłem może być rozszerzenie standardowego zabiegu mycia głowy o dodatkowy masaż. Klient dodatkowo się odpręży, co wzmocni w nim pozytywne odczucia związane z wizytą.

Obdarowuj klienta

Obdarowany będzie czół się zobowiązany. Może to być najdrobniejsza rzecz podarowana bezinteresownie, mała maskotka, długopis, naklejka… Podarować można też wiedzę np. podczas specjalnie zorganizowanego dla stałych klientów pokazu nowych urządzeń zainstalowanych w salonie, czy pokazu makijażu zaprzyjaźnionej kosmetyczki…

Sprawdzaj wyniki

Notuj koszty, jakie ponosisz na obsługę klientów i przychody z zabiegów wykonywanych stałym klientom, żeby sprawdzać, które z podejmowanych działań są najskuteczniejsze.

Zobacz także jak przetrwać zimowy kryzys w branży fryzjerskiej.

Tagi:

Komentarzy: 8

  1. marlenaa23 Odpowiedz

    ja studiuje fryzjerstwo i duzo zeczy jest aby zachecic klientow np. dobry masaz glowy ;) ladny wyglad salony , swiezy zachecajacy zapach salony dobre dobrane kolory sciany czystosc jest najwazniejsza !!

    1. Tili Odpowiedz

      marlenaa23, Czystość jest ważna, ale cała reszta to już wg mnie drugorzędne sprawy. Najbardziej zależy mi na tym, żeby fryzjer słuchał moich sugestii co do fryzury, a nie robił wg własnego widzimisie, albo ew taśmówki (wszystkim klientkom to samo). Dodatkowo ważne jest też rozsądna cena usługi, a nie kolor ścian… Serio :D

  2. marlenaa23 Odpowiedz

    Tili ale sadze ze jezeli fryzjer pracuje 10 – 20 lat w swoim zawodzie to wie wiecej niz ty i napewno wie co ma zrobic…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


7 + = szesnaście

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

:)


Zaloguj lub Zarejestruj

Nigdy nie publikujemy postów na Twoim profilu Facebook/Google+.
Logowanie oznacza akceptację Regulaminu.