Ochrona i wzmacnianie włosów. Skuteczne sposoby.

Ochrona i wzmacnianie włosów. Skuteczne sposoby. 4.00/5 (80.00%) liczba głosów: 1

Jak dbać o włosy. Najskuteczniejsza ochrona i wzmacnianie włosów.

Ładne, zdrowe, gęste włosy podnoszą poczucie własnej wartości. Robimy wiele, żeby zapewnić ich dobrą kondycję, modną fryzurę podkreślającą urodę. Warto więc poznać najskuteczniejsze sposoby wzmacniania i ochrony włosów.

Przede wszystkim należy pamiętać, co najbardziej szkodzi włosom, czyli, na co zwrócić szczególną uwagę:

  • mycie głowy zbyt gorącą wodą, korzystanie z agresywnych środków myjących nie będących szamponami lub szamponem źle dobranym do skóry i włosów,
  • agresywne zabiegi fryzjerskie,
  • stosowanie lokówki, prasowalnicy a nawet suszarki dmuchającej gorącym powietrzem,
  • długie noszenie zwłaszcza zbyt ciasnych nakryć głowy, narażanie skóry głowy na działanie niskich temperatur,
  • ostra, jednostronna dieta odchudzająca,
  • pozostawanie dłuższy czas na słońcu bez nakrycia głowy,
  • silny stres.

Skuteczne sposoby ochrony i wzmacniania włosów

  • dopasowanie częstotliwości i techniki mycia włosów do ich rodzaju, najlepiej myć głowę, co 2-3 dni w letniej wodzie, łagodnym szamponem nie masując skóry zbyt mocno, (jeśli lubisz masaż głowy, niech wykona go profesjonalista) i nie szarpiąc włosów. Częściej możesz myć głowę, gdy włosy są skłonne do przetłuszczania się, myj włosy w letniej wodzie i nigdy nie nakładaj szamponu bezpośrednio na włosy (rozcieńczaj go na dłoniach przed nałożeniem na włosy), dokładnie płucz włosy po umyciu,
  • dokładnie czytaj etykiety kosmetyków, żeby mieć pewność, że dobrze dobierasz szampony i odżywki do włosów,
  • po myciu stosuj dobrze dobraną odżywkę, nie przesadzaj z lakierem do włosów, nie tapiruj włosów, ponieważ tapirując niszczysz włosy,
  • susz włosy niezbyt gorącym powietrzem lub wcale nie używaj suszarki pozwalając im wyschnąć w temperaturze pokojowej,
  • chroń włosy przed słońcem i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
  • zadbaj, żeby w Twojej diecie nie zabrakło: mięsa np. drobiowego, ryb, owoców morza, jajek, płatków owsianych i pszennych otrębów – zawierają niezbędna dla włosów aminokwasy: metioninę i cystynę, oraz żelazo, cynk i miedź. Poza tym niełuskany ryż, pełnoziarniste pieczywo, kasza dostarczają witaminę B1., nasiona słonecznika, orzechy, kiełki pszenicy dostarczają kwas pantotenowy, witaminy B6, E i natka pietruszki, brokuły, jarmuż, pomidory, papryka, brzoskwinie i melon to bogate źródła beta-karotenu. Oczyszczaj organizm pijąc codziennie ok. 2 litrów wody niegazowanej.
  • Podcinaj włosy raz w miesiącu,
  • stosuj dodatkowe zabiegi pielęgnacyjne odpowiednie dla Twoich włosów. np. dla włosów przetłuszczających się płukanki ziołowe z pokrzywy, skrzypu, korzenia łopianu, korzenia tataraku, kwiatu rumianku, liści orzecha włoskiego, ziela nasturcji ogrodowej, korzenia chrzanu, szyszki chmielu, kory dębu, dla włosów słabych i suchych możesz po nałożeniu odżywki zastosować 10 minutowy ciepły kompres z rozgrzanego na kaloryferze ręcznika,
  • spinaj włosy spinkami zamiast gumek.

ochrona i wzmacnianie włosów

Jakich składników szukać w kosmetykach wzmacniających włosy?

  • wyciągi z żeń-szenia – wypadaniu włosów i łysieniu pobudza macierz włosa i poprawia ukrwienie skóry, reguluje też gospodarkę wodno-tłuszczową, przywracając w ten sposób równowagę fizjologiczną skóry,
  • witamina A – neutralizuje wolne rodniki, chroni przed promieniami UV, wzmaga procesy regeneracji,
  • oleje roślinne z awokado, jojoba, makadamia z olej wiesiołka – nawilża, regeneruje, nadaje połysk włosom,
  • wyciag z pokrzywy - wzmacnia włosy i cebulki włosowe, zapobiegając wypadaniu, działa przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie, zmniejsza tendencję do przetłuszczania się włosów, pomocny w eliminacji łupieżu, bogaty w związki czynne – naturalne witaminy (C, K, witaminy z grupy B) składniki mineralne i bioflawonoidy, wzmacniające włosy, paznokcie oraz poprawiające stan skóry,
  • witamina E – chroni kolor, działa antyoksydacyjnie,
  • krzem organiczny - wzmacnia włosy, hamuje ich wypadanie, ma działanie przeciwzapalne, jest szczególnie obfitym źródłem związków krzemu, odgrywających istotną rolę w regulowaniu procesów rogowacenia oraz utrzymaniu prawidłowej elastyczności nabłonka, zapobiegając kruchości paznokci oraz nadmiernemu rozszerzaniu naczyń włosowatych,
  • lecytyna – zapobiega wypadaniu włosów, zmiękcza i nawilża skórę, wzmacnia naturalna barierę ochronną,
  • ekstrakt keratyny – odżywia, regeneruje i wzmacnia włosy, poprawia ich wygląd i wytrzymałość, uzupełnia niedobór naturalnych składników budujących strukturę włosa, nawilża, uelastycznia i zmiękcza włosy; keratyna to główny budulec łodygi i osłony włosa, odpowiedzialny za grubość, połysk i gładkość włosów oraz odporność na czynniki zewnętrzne,
  • hydrolizat jedwabiu – regeneruje włosy i głęboko je nawilża, zwiększa zatrzymywanie wilgoci na powierzchni włosów, chroni przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, ułatwia układanie, zapobiega elektryzowaniu, nadaje włosom elastyczność, zdrowy wygląd i miękkość oraz jedwabisty połysk,
  • prowitamina B5 (D-panthenol) – łagodzi podrażnienia skóry, skutki działania słońca, pobudza porost włosów, regeneruje włosy,
  • drożdże – sprawiają, że włosy stają się silne i błyszczące
  • Biotyna – wpływa na właściwe funkcjonowanie skóry oraz włosów, zapobiega siwieniu i wypadaniu włosów oraz łysieniu, chroni przed łojotokiem, łupieżem i nadmierną aktywnością gruczołów łojowych,
  • aloes – łagodzi podrażnienia skóry, dobry do suchych włosów,
  • filtry UV – często stosowane w kosmetykach jako dodatek na lato,
  • ceramidy – chronią przez działaniem szkodliwych czynników,
  • minerały morskie – silnie nawilżają,
  • warto również rozważyć zabieg Olaplex

zdrowe włosy wzmacnianie i ochrona włosów

Ochrona i wzmacnianie włosów z wykorzystaniem powyższych sposobów to bardzo istotna kwestia. Zadbane włosy na pewno odwdzięczą się wspaniałym wyglądem, pięknym połyskiem, trwałą fryzurą. Podziel się ze znajomymi swoimi dobrymi doświadczeniami.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


× trzy = 21

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

:)


Zaloguj lub Zarejestruj

Nigdy nie publikujemy postów na Twoim profilu Facebook/Google+.
Logowanie oznacza akceptację Regulaminu.