Zimowy kryzys w branży fryzjerskiej

Oceń ten artykuł

„Sezon ogórkowy” w branży fryzjerskiej. Czy da się przetrwać?

Odpowiedź postawiona na powyższe pytanie może być zarówno twierdząca, ale też przecząca. Pogląd na sprawę zależy od czasu, który mamy na myśli. Tak jak w każdej branży, tak we fryzjerstwie są miesiące „grube” i „chude”. Zimowy kryzys w branży fryzjerskiej to w większości czas chudych miesięcy

Z pewnością trudniejszy pod względem finansowym zawsze jest okres jesienno-zimowy – najbardziej listopad i początek roku (styczeń, luty). Po wydatkach świąteczno-sylwestrowych klienci niechętnie odwiedzają zakłady fryzjerskie. Pojawiają się jednak chętne klientki na fryzury karnawałowe. Po zimowym letargu zaczynają w nas budzić się hormony, a powiew wiosennego powietrza powoduje, że chcemy wyglądać atrakcyjnie. Jak jednak poradzić sobie z „kryzysem zimowym” w branży?

Akcja – reakcja. Dobra promocja na kryzys w branży fryzjerskiej

promocja

Część klientów odpuszcza sobie w okresie jesienno-zimowym wizytę w zakładach fryzjerskich i salonach urody z różnych powodów, przede wszystkim finansowych. Warto więc pomyśleć o stworzeniu ciekawej oferty promocyjnej, na którą klient nie pozostanie obojętny. Rozreklamuj ją poprzez ogłoszenie lub reklamę w lokalnej prasie. Umieść ciekawy plakat lub napisz inspirujący artykuł.

Obierz odpowiednią taktykę promocyjną.

Zanim przystąpisz do jej tworzenia, odpowiedz sobie na pytania:

  • Co może być atrakcyjne dla potencjalnego/stałego klienta?
  • Kiedy jest najmniej klientów w ciągu tygodnia?
  • Czy w weekendy jest dużo klientów?

Zastanów się, z których usług Twoi klienci korzystają najczęściej. Dla nich najbardziej atrakcyjna może okazać się promocja takiej usługi. Możesz też pomyśleć o specjalnej promocji usługi, z której klienci korzystają najrzadziej.

Pomysłem jest także przeprowadzenie promocji na konkretne dni tygodnia. Jeśli najmniej klientów jest w poniedziałek, możesz zaproponować na przykład „Poniedziałkową koloryzację dla Pań przed 30-tką o 30% taniej!”. Brak zainteresowania w weekendy można zmienić, proponując natomiast promocję na stylizację. Jest to o tyle kuszące, że w weekendy bardzo często klienci chodzą na różnego rodzaju imprezy. Może któraś z potencjalnych klientek nie myślała o specjalnej stylizacji, ale zauważyła reklamę z atrakcyjną ceną stylizacji. Cena przyciągnie znacznie szybciej niż podana wartość rabatu.

zimowy kryzys w branży fryzjerskiej
Działaj, działaj

Zimowy kryzys we fryzjerstwie warto wykorzystać na realizację kilku celów. Zamiast siedzieć i czekać na klienta, zacznij działać. Najlepiej w tym czasie ruszyć z reklamą własnego salonu fryzjerskiego. Wyjdź do ludzi. Zaproponuj kosmetyczce ze swojej okolicy zorganizowanie dla mieszkańców wspólnych spotkań z cyklu „Piękna przez cały rok – czyli jak dbać o siebie wiosną, latem, jesienią i zimą”. Możesz również przeprowadzić tematyczny pokaz w swoim salonie np. ciekawych fryzur ślubnych. Jeśli połączysz to z pokazem kosmetycznym – sukces gwarantowany.

Czas stagnacji na rynku fryzjerskim wykorzystaj na zdobycie nowych klientów. Połącz siły z salonem kosmetycznym, któremu będzie zależało na tym samym. Nie musisz inwestować w to dużo pieniędzy. Lokalne knajpki czy herbaciarnie także chętnie wejdą w ten wspólny układ, który z korzyścią odbije się dla waszych biznesów.

Tagi:

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


× cztery = 8

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

:)


Zaloguj lub Zarejestruj

Nigdy nie publikujemy postów na Twoim profilu Facebook/Google+.
Logowanie oznacza akceptację Regulaminu.